Recite ne popucalim, lomljivim noktima!

Uređeni, lijepi nokti – pored guste i snažne kose te sjajne kože – vrlo su važan dio ženinog izgleda. Krhki i lomljivi nokti osim što nisu lijepi upozoravaju nas i na to da s tijelom nešto nije u redu. Na njihov izgled i zdravlje utječu naime brojni čimbenici, npr. hormoni, genetika, prisutnost nekih bolesti, stres itd.

Nokti postaju sve više krhki i lomljivi već samim time što starimo, a taj proces ubrzavaju navike kao što su prečesto nanošenje i skidanje laka, stavljanje umjetnih noktiju, nepravilna njega i loša prehrana.

Međutim, često je uzrok krhkih, razlistanih noktiju nedovoljan unos vitamina i minerala koji su nužno potrebni za njihov rast i zdravlje.

Moderan način života i s njim povezan stres ne utječu samo na povećano lučenje hormona nego i na poremećeni metabolizam vitamina i minerala u tijelu. Stres osobito jako utječe na razinu vitamina skupine B, koji su nužno potrebni za zdrave i čvrste nokte. Za svladavanje stresa tijelo troši veće količine vitamina C, tako da on potom nedostaje drugim procesima, kao što je stvaranje kolagena.

Zato se osim zdrave prehrane bogate voćem i povrćem toplo preporučuje i unos dodataka prehrani koji će nokte dodatno opskrbiti svim potrebnim hranjivim tvarima.

Zdravi nokti trebaju vitamine i minerale!

Da bi vaši nokti bili zdravi i jaki, potrebni su im vitamini, npr.:

Vitamini skupine B

Biotin (vitamin B7) utječe na čvrstoću noktiju i metabolizam aminokiselina, koje su vrlo važan čimbenik rasta noktiju, a folna kiselina (vitamin B9) sudjeluje u tvorbi crvenih krvnih stanica i pri prenošenju kisika u stanice.

Vitamin C

Vitamin C nužan je za nastanak kolagena u tijelu – kolagen održava strukturu i čvrstoću kože i noktiju.

Željezo

Željezo također sudjeluje u prijenosu kisika do stanica, a budući da je kisik potreban za zdrave nokte, nedostatak željeza može se očitovati brazdama na noktima.

Cink

Cink je zadužen za brojne procese u našem tijelu, među kojima su i rast i dioba stanica. Nedostatak cinka uzrokuje degeneraciju ploče nokta i očituje se bijelim točkama ili mrljama na noktima.

Osim unosa potrebnih vitamina i minerala pri rastu zdravih, čvrstih noktiju mogu vam pomoći i ovi savjeti:

1. Pijte dovoljno vode!

Dovoljan unos vode ne vlaži samo kožu nego i sprječava dehidraciju noktiju.

2. Nanesite hidratantnu kremu
Često pranje ruku vrućom vodom sastavni je dio dobre higijene, međutim, voda je također uzrok suhih noktiju. Vlaga u noktima smanjuje se i starenjem, a ako to želimo spriječiti, odnosno usporiti, svakodnevno nanesimo dobru hidratantnu kremu za ruke, i to ne samo na kožu nego i na nokte.

3. Zaštitite nokte od agresivnih sredstava za čišćenje i deterdženata
Ako je ikako moguće, kožu i nokte treba zaštititi rukavicama pri upotrebi sredstava za čišćenje i deterdženata jer su agresivni i mogu iritirati kožu te prouzročiti krhkost noktiju.

4. Ne grizite nokte!
Grizenje noktiju oštećuje ležište nokta i uništava nokat. Pri rješavanju te loše navike možete namazati lak za nokte s gorkim okusom ili si priuštite manikiranje noktiju – ako vaši nokti budu lijepi i uređeni, bit će vam ih žao gristi!

Viri:
1. https://www.avita.si/stres-in-pomanjkanje-hranilnih-snovi-2-del/
2. https://www.healthline.com/nutrition/vitamins-for-nails